• en
  • ro

Break Down, Break Out

Post 2 of 7

Titlu proiect: “Break Down, Break Out”

Website proiect: http://www.breakingout.eu

Perioada desfăşurării: 01 septembrie 2014 – 31 August 2016

Coordonator: UNIVERSITY OF CHESTER, Marea Britanie

Parteneri:

-        Asociaţia de Studii Socio-Economice, România

-        Asociaţia Fantom, România

-        ASSOCIATION DES AGENCES DE LA DEMOCRATIE LOCALE, Franţa

-        Fondazione Risorsa Donna, Italia

-        European Grants International Academy Srls Unipersonale, Italia

-        HELSINGIN YLIOPISTO, Finlanda

-        CAMARA OFICIAL DE COMERCIO E INDUSTRIA DE SABADELL, Spania

-        The Multi-Disciplinary Center, Israel

Proiectul urmărește să demonstreze și să documenteze modul în care noi strategii de învățare pot fi aplicate pentru șomerii de lungă durată. Acești europeni slab calificați sunt loviți cel mai rău de presiunile economice şi acest proiect asigură ghidarea lor simplă si practică.
Orientarea se bazează pe scenarii de învățare autentice care acționează asupra adulților participanţi. Prin învățarea, care acționează prin şi în comunitate, acești adulți pot să fie ajutaţi să se schimbe.
Proiectul se bazează pe un ciclu de metodologie simplă, interfața direct cu Comunitatea: OBAMA

  • Orientare (orientation)
  • Informare (briefing )
  • Abilitate (ability)
  • Intalnire (meeting) si
  • Actiune (action)

Procesul este în curs de desfășurare și iterativ folosind o varietate de teme, acțiuni și inițiative, prin care se va crea o spirală de capacitare a individului de a acționa în rândul adulților, în vederea integrării.
În multe regiuni din Europa șomajul pe termen lung structural și, în special, conjunctural, a condus la tulburări sociale și disperare. Milioane de europeni sunt aproape să cedeze
În mod tradițional, educația adulților a urmărit să ofere adulților posibilitatea de a le schimba orientarea pe piața muncii, încercându-se să li se  actualizeze abilitățile lor, funcție de cererea de pe piața muncii furnizându-li-se cursuri formale și non-formale.

Oricum, impactul crizei economice a lăsat milioane de adulți puțin educați in situații disperate, care nu pot fi îmbunătățite si din care pare ca nu au nicio cale de scăpare: nu sunt locuri de munca si cursurile pentru a învăța mai multe par de obicei ca fiind un lux, pe care numai putini si le pot permite.

Este clar ne confruntăm cu o situație dramatică diferită privind șomajul în rândul adulților și educația acestora.
Răspunsul obișnuit este ca avem nevoie de mai multa antrenare vocaționala si mai multa educație, în general. Însă pentru milioane de adulți șomeri, acest răspuns este o contradicție: daca un adult nici măcar nu are capacitatea şi motivația să se alăture unui grup de învățare al adulților, de ce ar fi apt, acum la 50 de ani, sa se angajeze cu succes într-o astfel de educație? Si chiar daca este apt, nicio slujba nu este garantata.

Recent, a existat un accent mai puternic pe învățarea în rândul adulților orientat mai mult spre dezvoltarea competențelor transversale și generale, cum ar fi managementul schimbării, antreprenoriale, schimbări de mentalitate și fluență digitală. În timp, valabilitatea și utilitatea acestor inițiative veneau să sprijine prea des “supraviețuirea”, însă șomerii adulți pe termen lung îşi pot schimba doar cu greu situația social-economică.
Europa are o viziune pe termen mai lung pentru educația adulților şi până în 2020 sunt incluse obiectivele:

  • îmbunătăţirea posibilităților adulților, indiferent de sex și de situația lor personală și familială, în orice moment din viața lor, cu scopul de a promova dezvoltarea personală și profesională, responsabilizarea, adaptabilitatea, angajarea, precum şi a participării active în societate;
  • să dezvolte o nouă abordare, care se concentrează pe responsabilitatea și autonomia cursantului;
  • să încurajeze instituţiile de învățământ superior să îmbrățișeze nu numai grupurile tradiționale de studenţi, ci să ia în considerare şi cursanții adulți, ca un mijloc de afișare a responsabilitşţii sociale, precum și o mai mare deschidere față de comunitatea în general;
  • promovarea rolului partenerilor sociali și a societății civile în dezvoltarea de oportunități de învățare pentru adulți;

În proiectarea acestui parteneriat, am dorit să găsim noi modalități de a aborda aceste probleme pentru a ajuta șomerii pentru a le schimba nu numai mentalitatea ci și setul de valori. Practic, strategiile de învățare pentru adulți și responsabilizarea acestor adulți inaccesibili trebuie să fie schimbate, astfel strategiile de învățare extrovertite: învățare prin luarea de măsuri în comunitate, prin schimbarea în crearea unei noi gândiri și situații noi. O astfel de învățare pentru a genera acțiunea eliminatului din viața economică oferă modalități solide pentru adulți care doresc să suporte o modificare a vieții lor.
De asemenea, vom căuta ca acest mod de învățare să reflecte solicitarea Comisiei pentru trans-sectoriale și parteneriate public-private pentru a găsi noi modalități pentru șomerii pe termen lung. Acesta este motivul pentru care Camera de Comerț Sabadell este angajată în cadrul parteneriatului, reprezentând o asociație socială și profesională orientată spre sectorul privat, cu resurse antreprenoriale puternice.
Proiectul și parteneriatul reprezintă o abordare orientată spre viitor prin unirea forțelor, în ceea ce privește șomajul cronic ca o responsabilitate care aparține comunității, nu doar administrației sau persoanei.
Învățarea prin activarea comunității poate genera adulții care vor deveni subiecte ale schimbărilor în loc de obiecte schimbate. Aceasta inițiativă oferă experimentarea unei abordări mai incisive pentru a ajuta acești adulți să găsească modalități durabile de dezvoltare personală care să-i scoată din situația considerată fără ieșire.

Aparitii in presa

Breakin’ News

  1. Breakin’ News Nr. 1 April 2015 – RO
  2. Breakin’ News Nr. 2 Octombrie 2015 – RO
  3. Breakin’ News Nr. 3 Ianuarie 2016 – RO

Afiș: Șomeri în acțiune

Fotografii diseminare

Raport final BDBO

Proiectul este finanțat cu fonduri UE în cadrul programului “Erasmus+”.

Comisia Europeană și Agenția Națională nu sunt responsabile pentru conținutul materialelor publicate.

Menu