• en
  • ro

ROBOGENIUS – ROBOtics Learning for empowering the new GENerations of EU Innovators

Post 2 of 8

Titlu proiect: ROBOGENIUS
Număr de referință: 2018-1-FR01-KA201-047798
Perioada desfăşurării: 01 septembrie 2018 – 31 August 2020
Coordonator: Boreal Innovation, Franța
Parteneri:
Quarter Mediation, Olanda
Asociația de Studii Socio-Economice, Romania
Colegiul Național Frații Buzești, Romania
1 o Epaggelmatiko Lykeio Peramatos, Grecia
Cookie Box, Spania

Obiective:

  • Sa exploreze abordarea inovativa prin interdisciplinaritate si joc a activitatii de invatare (metodologie, mijloace de inalta tehnologie, sisteme Lego Education pentru discipline interconectate: matematica, fizica, chimie, informatica, limbi straine etc;
  • Sa identifice principalele obstacole la nivel european/regional in implementarea acestei abordari in diferite sisteme de invatamant;
  • Sa genereze rezultate de referinta si inspirationale pentru școlile interesate de robotica, de abordarea ludica si interdisciplinara a invatamantului primar si gimnazial;
  • Sa creeze premisele de dezvoltare si sustenabilitate pe termen lung pentru toti partenerii implicati in proiect;
  • Sa creeze platforma pentru un viitor Forum International de Robotica, privit ca o “pepiniera” de centre educationale care imbratiseaza abordarea invatarii interdisciplinare prin joaca si prin utilizarea mijloacelor de inalta tehnologie.

Rezultate:

  • platformă online
  • kit de instruire
  • ghidul de bune practice Robogenius
  • metodologia de concurs Robogenius
  • eBook Robogenius

“Tehnologiile avansate cum ar fi robotica și inteligența artificială conduc la ceea ce numim “a patra revoluție industrială” și au potențialul de a transforma industriile, de a crește productivitatea, eficiența și competitivitatea – cu un impact social și ecologic semnificativ”- Comisia Europeană

Omul a folosit unelte dintotdeauna, iar materialele uneltelor au dat numele epocilor istorice traversate de om (piatră, bronz, fier) şi este foarte posibil ca viitoarea epocă să se numească Epoca Roboților. Mulţi paşi mici au fost făcuţi pe acest drum. Însă oamenii specializaţi nu apar de nicăieri, iar proiectul caută variantele cele mai bune pentru specializarea oamenilor pentru relizarea roboţilor

 

Una dintre principalele dificultati intampinate de elevi este detasarea componentelor esentiale de cele neesentiale. Activitatea de generalizare si abstractizare este influentata de flexibilitatea gândirii, de capacitatea de a renunta la ipotezele nerelevante sau infirmate de experienta. In strategia activitatilor de invatamant vizate prin proiect, se apeleaza la interdisciplinaritate si metode menite sa usureze procesul de conceptualizare la elevi prin mijloace de invatamant practic, cu aspect distractiv si recreativ care sa implice factorii motivationali, declansatori ai dorintei de descoperire a noului si generatori de satisfactii imediate. Accelerarea schimbarilor, impactul dintre tehnologie si mediul natural sau social, adaptarea flexibilă la înalta tehnologie, reclama o educație de la vârste cât mai mici si adaptabilitatea permenentă a mentalității la schimbările tehnologiei.

 

Cresterea gradului de utilizare a tehnologiilor noi, moderne si a solutiilor informatice (programare) in procesul de formare a tinerelor generatii este un obiectiv specific al proiectului, contribuie la dezvoltarea potentialului inovativ si creativ al tinerilor beneficiari ai proiectului. Utilizarea mijloacelor si echipamentelor de inalta tehnologie confera activitatilor de invatamant prevazute un caracter specific interdisciplinar si totodata caracter dual: teoretic si practic, stiintific si tehnologic. Astfel, va fi înteles omul în efortul sau continuu de perfectionare, asociindu-si tehnologia pentru a-si dezvolta, prelungi si multiplica forta si simturile prin instrumente si masini si, nu în ultima instanta pentru a se adapta permanent schimbărilor.

 

Toate informatiile referitoare la proiect le gasiti pe site-ul proiectului: http://robogenius.mysch.gr

 

Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, Programul Erasmus+ 2014-2020, Parteneriat Strategic KA2.

Comisia Europeană și Agenția Națională nu sunt responsabile pentru conținutul materialelor publicate.

 

Aparitii in presa

Menu